“Imamo aktivnosti, neke pripremamo, a u nekima smo u zastoju zbog opstrukcija na različitim nivoima. Prvo govorimo o koridoru `Pet-ce`, jer smo već uradili auto-put do Doboja, a taj koridor bi bio nastavak veze od Banjaluke i Sarajeva prema Beogradu. Već smo uveli izvođača u prvu fazu – znači, od završetka našeg auto-puta `9. januar` do petlje Rudanka u dužini od sedam kilometara”, rekao je Trninić televiziju “N1”.

On je napomenuo da su odobrena sredstva od Evropske banke za obnovu i razvoj /EBRD/ za obilaznicu oko Doboja do granice sa Federacijom BiH od 150 miliona evra, ali da nije došlo do ratifikacije i da nije dobijeno odobrenje od Savjeta ministara u tehničkom mandatu i parlamenta BiH, zbog čega se ne mogu dobiti sredstva za tu fazu.

Trninić je rekao da postoje aktivnosti na projektu izgradnje auto-puta prema Vukosavlju i dalje do Brčko distrikta, dok je obilaznica oko Brčkog već završena.

“Razgovara se i o auto-putu do Bijeljine u dužini 31 kilometar, i to sa jednom turskom kompanijom koja će graditi auto-put u Srbiji. Od Bijeljine do Rače, u dužini od 17 kilometara, imamo dogovor sa Srbijom da pomogne u finansiranju tog projekta”, napomenuo je Trninić.

Prema njegovim riječima, prvi problem je most na Rači koji je potpuno usaglašen međudržavnim sporazumom između BiH i Srbije, ali nije došlo do potpisivanja jer Savjet ministara u tehničkom mandatu već nekoliko puta to skida sa dnevnog reda.

On je istakao da zamjenik ministra komunikacija i transporta u Savjetu ministara u tehničkom mandatu Saša Dalipagić ovaj problem redovno upućuje na Savjet ministara, ali se to skida sa dnevnog reda.

Trninić je najavio i aktivnosti na izradnji brzog puta od Sarajeva prema Palama, preko Rogatice i Višegrada do granice sa Srbijom. Ova dionica pravca prema Beogradu, ističe Trninić, gradiće se u profilu brzog puta i koštaće milijardu KM.

Srbija je krenula sa pripremnim radovima za izgradnju auto-puta Beograd-Sarajevo, a u decembru prošle godine sa turskom građevinskom kompanijom su potpisali ugovor o projektovanju i izgradnji prve dionice, dok u BiH napretka po ovom pitanju još nema.

POSTAVI ODGOVOR

Komentar
Ime