Auto-put će se graditi kao prsten u dva pravca Kuzmin-Sremska Rača /granica sa BiH/-Bijeljina, te Požega-Kotroman /granica sa BiH/-Višegrad.

Početak izgradnje auto-puta Beograd-Sarajevo svečano je ozvaničen 10 mjeseci od potpisivanja komercijalnog ugovora za izradu planova detaljne regulacije, projektovanje i izgradnju dionica saobraćajnice, u koju će biti uloženo 250 miliona evra.

Prema podacima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije, ovaj auto-put gradiće se u dva pravca Bijeljina-Sremska Rača /granica sa BiH/-Kuzmin dužine oko 18 kilometara i Požega-Kotroman /granica sa BiH/ dužine oko 60 kilometara.

Za pripremu planske, projektne i tehničke dokumentacije i izvođenje radova na dionici Sremska Rača-Kuzmin predviđeno je 225 miliona evra, a za za dionicu Požega-Kotroman 25 miliona evra. Projekat će se finansirati iz zajma turske Eksim banke i budžeta Srbije.

Pripremni radovi na izgradnji mosta na Savi u Sremskoj Rači, na dionici auto-puta Kuzmin-Sremska Rača, počeli su krajem avgusta. Dionica je projektovana kao klasičan autoputni profil sa dvije vozne i jednom zaustavnom trakom za svaki smijer vožnje i srednjim razdjelnim pojasom, za brzinu od 130 kilometara na čas.

Prema podacima “Puteva Srbije”, ukupna dužina mosta preko Save kod Sremske Rače iznosiće 1.310 metara, a most će se sastojati od prilaznih betonskih konstrukcija na lijevoj i desnoj obali, dužine 530 i 450 metara, i čelične konstrukcije nad rijekom dužine 330 metara.

Dionica auto-puta od Kuzmina do Sremske Rače projektuje se kao dio budućeg autoputnog pravca prema Bijeljini.

Dionica auto-puta Požega-Užice-Kotroman /granica sa BiH/ sa Koridorom 11 povezuje se u Požegi, a od Požege preko Moravskog koridora se povezuje u Pojatama sa Koridorom 10.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović izjavila je ranije da je za auto-put Beograd-Sarajevo između Srbije i BiH važno što će postojati zajednički granični prelazi.

Dionica Sremska Rača-Kuzmin biće završena za dvije i po godine zbog mosta koji se gradi i koji je najzahtjevniji dio te dionice, a krajem sljedeće godine očekuje se završetak projektne dokumentacije za dionicu Požega-Kotroman.

To znači da krajem 2020, odnosno realnije početkom 2021. godine počinju radovi i na tom drugom prstenu auto-puta Srbija-BiH.

POSTAVI ODGOVOR

Komentar
Ime