Kako vidite fenomen litija u Crnoj Gori i, narodski rečeno, “zašto šetate” i vi sa ostalim građanima (s obzirom na to da ste primijećeni na litijama u Novom)?
– Litije u Crnoj Gori su nažalost fenomen, i to svjetski fenomen u ovom trenutku i u ovom vremenu. Kad kazem “nažalost”, mislim da do litija po ovom pitanju nije nikad trebalo niti smjelo doći. Mirne i molitvene, vjerujuće i pravedne, kakve zaista i jesu ove naše litije, odraz su raspoloženja i volje naroda, koji je u ovom slučaju indentifikovao aktuelnu vlast kao kvislinsku, a sramni zakon kao prijetnju i jasan pokušaj da se srpstvo i srpsko istinsko porijeklo crnogorskog naroda skrajnu i izbrišu, a istorija Crne Gore promijeni. Moram priznati da mi žargon “šetnja” poprilično zapara uši i mislim da je neprikladno ove litije nazivati šetnjom. Šeta se iz razonode, zabave, uživanja, rekreacije, a ove litije zasigurno nisu ništa od toga. Ovo je mirni protest i izraz nezadovoljstva. Narod je prepoznao namjeru vlasti. Ja kao vječiti opozicionar i vjernik svakako svoje mjesto pronalazim u litijama, sa svojim narodom, narodom probuđene Crne Gore. Sutra bih isto tako podržao i pripadnike drugih religija, kada bih primjetio da neko spori njihov identitet i porijeklo u Crnoj Gori. Ovo je izraz negodovanja i slobode građana na najljepši mogući način. Kad ispred nepreglednih kolona ide krst, dok se ljudi mole i molitvom iskazuju svoju volju, braneći svoje porijeklo i identitet, bilo kakva primjena sile zarad opstanka na vlasti bi bila čista provokacija. Provokacija naraoda koji čini većinu stanovništva države Crne Gore. Mislim da, ukoliko je ostalo i zrno obraza i pameti ikome iz vlasti, tako nešto neće ni pokušati. Zakon se mora povući. Nakon toga, imaće priliku da na predstojećim parlamentarnim izborima saznaju šta narod misli o njima – rekao je Georgiev.
Koliko su litije značajne ne samo za Crnu Goru nego i šire (s obzirom na to da je u pitanju nesvakidašnje buđenje naroda)?
– Litije su primjer hrišćanskog poziva na mir, na slogu i ljubav. Hrišćanski je svakoga, ko se možda izgubio i pogriješio, zagrliti, oprostiti mu i primiti ga nazad sebi i svom narodu. Tako je bivalo i u vrijeme Turaka, fašista, komunista, pa tako treba da bude i danas. Nije tačno da vlast piše istoriju. Istorija je poznata i jedna. Možete preći u drugu religiju ako to želite. Ali, ne možete osporavati našu religiju, koja je kao takva, stara i jedinstvena bar 2000 godina dok je na ovim prostorima naša crkva autokefalna i priznata 800 godina. Može neko mjenjati sebe, kao jedinku. Ali ne može mjenjati sve nas koji znamo svoje porijeklo i svoju crkvu. Fabrikovati novu crkvu koja se ne temelji ni na čemu i time stvarati alternativu SPC je smješno. SPC je starija od svih ovih država. Države i granice se mjenjaju, ali crkva ne. Niko od vjernika nikad nije sputavao nevjernike, pa ne treba ni nevjernici da sputavaju nas, vjernike. Ukoliko neko i umisli da je, eto, sad on potomak nekih drugih, to je takođe legimitno pravo da se čovjek osjeća drugacije. Uostalom, i lud čovjek uvijek negira da je lud, govoreći da je normalan, pa ga ljekari ne sprečavaju da ozdravi, već mu pomažu, prepisuju lijekove, daju terapije…
“Ja se nadam da ste zadovoljni i očekujem da nećete ništa izbaciti i promijeniti, jer u tom slučaju ne bih bio saglasan da objavite ovaj moj mini intervju”, rekao je Georgiev redakciji “Sputnjika”, a sporan je bio zaključak, zbog kojeg ovaj intervju i nije ugledao svetlost dana.
– Ove litije u Crnoj Gori su takođe i signal i poruka šta može uskoro da očekuje ona nakaradna vlast u Srbiji, koja iz dana u dan rasporodaje državu u bescijenje, pravi raskol i dijeli narod, ne prezajući ni od čega, misleći da su nedodirljivi. Litije u Srbiji će tek doći na red. Do tada, ponosim se što sam dio ovog naroda u ltijama Crne Gore – direktno u metu je zaključio, a Direktno preneo Vladu Georgieva.