foto: SRNA

U ime investitora “Autoputeva Republike Srpske” ugovor je potpisao direktor tog preduzeća Dušan Topić, a u ime izvođača radova generalni direktor “Integral inženjeringa” Slobodan Stanković i direktor podružnice građevinskog preduzeća “Granit” Skoplje u Banjaluci Zoran Trajanovski.

Premijer Srpske Radovan Višković rekao je da se realizacijom radova na ovoj dionici ukupne dužine šest kilometara nastavlja kontinuitet izgradnje auto-puteva i zapošljavanja domaće građevinske operative.

“To su preduslovi za povećanje BDP-a, prosječnih plata i drugih zacrtanih ciljeva Vlade”, rekao je novinarima Višković, koji je prisustvovao potpisivanju ugovora u Administrativnom centru Vlade Srpske.

On je podsjetio da nastavak radova na putevima od Doboja prema Srbiji i spajanje auto-puta Banjaluka-Gradiška sa putem Zagreb-Beograd, nakon izgradnje mosta na Savi, imaju ekonomsku opravdanost.

Višković je naglasio da Vlada treba da što prije definiše trasu auto-puta prema Srbiji u okolini Bijeljine, da bi se moglo početi sa eksproprijacijom.

On je naveo da je Srbija već najavila da će u junu krenuti sa izgradnjom svog dijela auto-puta prema Srpskoj, od Kuzmina prema graničnom prelazu Rača.

“Na sastanku predsjednika Srbije Aleksandra Vučića i predsjedavajućeg Predsjedništva BiH Milorada Dodika rečeno je da je Srbija spremna da pomogne Srpskoj u izgradnji dijela puta od Rače prema Bijeljini. Ne smije se desiti da nekim našim proceduralnim radnjama zaustavimo te aktivnosti”, poručio je Višković.

Ministar saobraćaja i veza Neđo Trninić rekao je da će radovi, predviđeni ugovorom, povezati auto-put “9. januar” Banjaluka-Doboj sa Beogradom.

“Želimo da što brže povežemo Srpsku sa Beogradom, i to od Banjaluke, preko Doboja, Brčkog i Bijeljine. Zadovoljan sam što je Srpska sposobna da nosi ovako složene, zahtjevne i skupe projekte”, dodao je Trninić.

Dušan Topić, direktor preduzeća “Autoputevi Republike Srpske”, koje je investitor, rekao je da će nakon prve faze projekta izgradnje Koridora “Pet ce” u Srpskoj uslijediti druga od petlje Rudanka /Kostajnica/ do Karuša/entitetske granice na jugu/, koja će biti, takođe, ukupne dužine šest kilometara.

“Treća faza je od petlje Johovac do petlje Podnovlje, dužine oko 13 kilometara, a četvrta od Vukosavlja do petlje Podnovlje, dužine 23 kilometra”, naveo je Topić.

On je rekao da se ovih dana aktivno radi na modelu finansiranja za nastavak izgradnje auto-puta od Doboja preko Vuskosavlja i Brčkog, do Bijeljine i Rače, odnosno granice sa Srbijom.

“Za finansiranje su zainteresovane evropske banke i kineski partneri, putem koncesije. Vjerujemo da ćemo u narednom periodu potpisivati ugovore za izgradnju ostalih dionica”, istakao je Topić.

On je rekao da će Koridor “Pet ce” na teritoriji Srpske biti dug 46,6 kilometara od Doboja do Vukosavlja i da je procijenjeno da će koštati 500 miliona evra.

“To je procijenjena vrijednost, a tenderi će pokazati koja je prava cijena”, naveo je Topić i dodao se očekuje nešto skuplji kilometar auto-puta na Koridoru “Pet ce” zbog izgradnje zahtjevnih objekata i zaštite okolnih naselja.

On je rekao da se novac prikupljen po osnovu akciza za održavanje i izgradnju puteva i auto-puteva u BiH koristi za te potrebe, ali i vraćanje kredita kojima je urađena dosadašnja mreža auto-puteva, te poručio da će “Autoputevi” i putem video-nadzora nastojati da spriječe krađu opreme i zvučne izolacije na auto-putu Banjaluka-Gradiška.

Generalni direktor “Integral inženjeringa” Slobodan Stanković, čija kompanija će zajedno sa građevinskim preduzećem “Granit” Skoplje izvoditi radove na prvoj fazi, rekao je da su stvoreni svi preduslovi za taj posao.

“Vrlo brzo ćemo početi radove na trasi, zajedno sa partnerom `Granitom` s kojim smo napravili oko 100 kilometara auto-puteva, radimo na području BiH, Srbije Hrvatske i Slovenije i realizovali smo projekat auto-put `9. januar` od Banjaluke do Doboja”, naveo je Stanković.

POSTAVI ODGOVOR

Komentar
Ime