– Nije postignut nikakav dogovor, nego su špediteri u razgovoru iznijeli svoje obrazložene zahtjeve koje su predstavnici UIO saslušali i naknadno će nam dostaviti odluku u pisanoj formi, na koju ćemo se mi pismeno izjasniti – rekla je Gavrićeva.

Ona je podsjetila da špediteri sa Rače od UIO BiH traže da preseljenje terminala ne izazove dvostruki posao i udvostručenje njihovih troškova rada, te iste procedure koje se primjenjuju na graničnom prelazu Gradiška.

– Iz razgovora sam mogla zaključiti da nije primjenjiva potpuno ista procedura, ali sačekaćemo odluku da se izjasnimo, nadam se već sutra – rekla je Gavrićeva.

Prema njenim riječima, za sada špedicije na Rači rade uobičajeno.

Na sastanku sa predstavnicima UIO BiH u Banjaluci su, osim pravnog zastupnika, bili i predstavnici špedicija i Udruženja prevoznika Republike Srpske, koje ima 1.200 članova.

Špediteri sa graničnog prelaza Rača su obustavom rada po drugi put tražili bolje uslove i poštovanje njihovog rada, a obustavu su prekinuli u subotu, 2. maja, i čekali razgovor sa rukovodstvom UIO BiH o uslovima preseljenja carinskog terminala Bijeljina.

Osnovni zahtjev špeditera prema UIO bio je da, ako je preseljenje neminovno, na Rači bude obezbijeđena ista procedura rada koja se primjenjuje na graničnom prelazu Gradiška.

Sporno im je ovo preseljenje u uslovima vanrednog stanja zbog epidemije virusa korona, nezadovoljni su što nisu ni informisani o odlukama koje određuju njihov život i rad, te traže pisanu odluku UIO BiH o najavljenom preseljenju i planiranom načinu organizacije rada.

Uz pojednostavljenu proceduru, špediteri sa Rače su zahtijevali obezbjeđivanje fitosanitarne i veterinarske inspekcije i na novoj lokaciji carinskog terminala, plaćanje jedinstvene naknade za korištenje carinskog terminala, bez udvostručenja troškova, kao i regulisanje zakupa prostora između UIO BiH i špeditera.