Foto: SRNA

“Kada bude završen, biće ogledalo i nešto čime bi se mogli podičiti i veliki svjetski i evropski gradovi. Po njemu će Banjaluka biti prepoznatljiva. Ovo radimo za neka buduća vremena i ovo je zajednički projekat koji pokazuje da smo jaki, snažni i da odlijevamo svim izazovima i krizama”, rekla je Cvijanovićeva novinarima.

Ona je naglasila da je važno da vlasti Banjaluke i Srpske ne gube korak na planu razvoja, te da se u tom smjeru grad na Vrbasu godinama predano gradi, uljepšava i popravlja.

“Ušlo se u svaki dio Banjaluke i moja podrška je uvijek bila i biće na raspolaganju gradonačelniku i njegovim ljudima koji predano rade da bi ostavili trag u svakom dijelu grada i napravili projekte koji će služiti u budućnosti. Dakle, gradnja mosta pokazuje da imamo viziju i stručne ljude koji mogu da odgovore na ovakve izazove znajući da je Banjaluka ogroman resurs”, rekla je Cvijanovićeva.

Ona je ponovila da sve što treba da počne da se radi nosi pečat domaće pameti, te da dokazuje da gradska vlast, ali i svi danas okupljeni imaju viziju kako treba da se razvijaju i Banjaluka i Srpska.

“U narednom periodu imamo ambiciozne planove, jer Banjaluka zaslužuje takve planove. Dakle, svi naši planovi i sve vizije vezane za Banjaluku u budućnosti jesu prilično ambiciozni i sigurno ćemo ih izvršiti”, istakla je Cvijanovićeva.

Ona je ocijenila da je početak gradnje novog mosta veliki dan za Banjaluku, te je izrazila zadovoljstvo što je idejno rješenje mosta djelo domaćih stručnjaka i njihove kreativnosti.

“Čestitke idu timu koji je uspio da napravi ovakav projekat i pobijedi na konkursu”, rekla je Cvijanovićeva koja je danas sa gradonačelnikom Banjaluke Igorom Radojičićem ozvaničila početak izgradnje novog i najvećeg mosta preko rijeke Vrbas u naselju Dolac, koji će koštati 7,5 miliona KM i povezati centar grada sa naseljima Obilićevo i Starčevica.

Radojičić je rekao da će novi i najveći most biti simbol grad, nova razglednica Banjaluke i most 21. vijeka koji će služiti generacijama koje dolaze.

“Jedna od najčudesnijih vještina je ona o pravljenju mostova među ljudima i obalama. Oni koji imaju mogućnost da sabiraju, okupljaju i spajaju ostaju zabilježeni kao pozitivni u istoriji. A oni koji grade i spajaju obale ostaju zapamćeni stotinama godina”, rekao je Radojičić.

On je dodao da je Banjaluka danas istinski i ponosni glavni grad Srpske. “Ona nastoji biti regionalni centar i mora razmišljati o viziji svog razvoja i velikim projektima poput ovog. Ovaj projekat nosi simboliku Banjaluke novog vremena”, rekao je Radojičić i izrazio zadovoljstvo što će u izvođenju prve faze radova biti zadužena domaća firma i zaposleni domaći radnici.

Radojičić je rekao da je dio sredstava za prvu fazu radova obezbijeđen od Evropske banke za obnovu i razvoj, a dio iz budžeta Banjaluke.

“Ova faza radova trebalo bi da traje dvije godine, a ostale sukcesivno”, otkrio je Radojičić i zahvalio republičkim institucijama za podršku ovom projektu na čelu sa bivšim premijerom i sadašnjim predsjednikom Srpske Željkom Cvijanović.

Saša Čvoro, koji je dio tima koji je napravio idejno rješenje Mosta, rekao je da će proces izgradnje mosta trajati dugo, ali da je taj objekat važan za razvoj Banjaluke.

Riječ je o početku prve faze izgradnje mosta, koji će graditi domaća kompanija “Integral inženjering” koja je izabrana na međunarodnom tenderu i s kojom je nedavno potpisan ugovor o izgradnji.

Ovom događaju prisustvovali su predstavnici Gradske uprave, lideri pojedinih političkih partija, vlasnik “Integral inženjeringa” Slobodan Stanković i brojni građani.

U prvoj fazi gradiće se kolski most namijenjen za saobraćaj motornih vozila, sa četiri saobraćajne trake u oba smjera, ukupne širine oko 21 metar, a rok za izvođenje radova je dvije godine.

Projekat uključuje i rekonstrukciju saobraćajnica i priobalnog dijela na obje strane rijeke Vrbas, koja će se izvoditi u sedam faza.

U kasnijim fazama radiće se i pješačko-biciklistički most, rekonstrukcija saobraćajnica sa obje strane Vrbasa, od Bulevara cara Dušana do mosta, kao i rekonstrukcija i proširenje postojeće Mačvanske ulice kod Klinike za psihijatriju i spajanje sa Istočnim tranzitom.

Jedna od faza je i uređenje podmostovlja i cijele zone Doca, uređenja obala Vrbasa i podnožja tvrđave Kastel, ušća rijeke Crkvene…

Pripreme za gradnju mosta trajale su tri godine, a idejno rješenje je dobijeno na međunarodnom arhitektonskom konkursu.