Kao što je Odbor za ustavna pitanja utvrdio u svom odgovoru Ustavnom sudu BiH, vezano za odluke donesene na 24. posebnoj sjednici Narodne skupštine, Deklaracija o ustavnim principima i zaključci izražavaju političke stavove i nisu ni u formalnopravnom ni u materijalnopravnom smislu pravni akti – zakoni ili odluke. Ustav BiH jasno definiše da je nadležnost Ustavnog suda BiH ocjena ustavnosti pravnih akata, tačnije da Ustavni sud utvrđuje da li su neke odredbe ustava ili zakona nekog od entiteta u skladu sa Ustavom BiH. Imajući to u vidu, Ustavni sud BiH je trebalo da se proglasi nenadležnim u pogledu razmatranja ovih akata – istakao je Čubrilović.

On je podsjetio da je Ustavni sud BiH u svojoj praksi već zauzeo stanoviše u kojem se oglasio nenadležnim u pogledu razmatranja svih akata koji nemaju ustavni, odnosno zakonski karakter.

– Ustavni sud BiH je još 2009. godine, rješavajući zahtjev Sulejmana Tihića za ocjenu ustavnosti Rezolucije Narodne skupštine Republike Srpske, donio odluku da nije nadležan za ocjenu ustavnosti u ovom slučaju, jer rezolucija nema pravno obavezujući karakteri u svojoj odluci naveo da Ustavni sud ekstenzivno tumači odredbe o svojoj nadležnosti samo u odnosu na opšte akte koji imaju pravno obavezujući karakter – rekao je Čubrilović.

Istakao je da je jasno da svi akti usvojeni na 24. posebnoj sjednici Narodne skupštine, koje je razmatrao Ustavni sud BiH, izražavaju političke stavove i da nadležnost Ustavnog suda BiH nije bila da ih kao takve razmatra i ocjenjuje.

– Ako to imamo u vidu, potpuno je jasno da je ovdje riječ o političkoj, a ne pravnoj odluci Ustavnog suda BiH, koji je ovim izašao izvan svojih nadležnosti propisanih Ustavom BiH – istakao je Čubrilović.

Dodao je da je na pravnim stručnjacima da dalje analiziraju odluku Ustavnog suda BiH o ukidanju pojedinih odredbi akata donesenih na 24. posebnoj sjednici vezanih za prenos nadležnosti, ali tek kada Ustavni sud BiH objavi o kojim odredbama se radi.