Foto: SRNA

On je na londonskom Investicionom skupu o Zapadnom Balkanu u organizaciji Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) napomenuo značaj infrastrukturnih radova koji spajaju sjever i jug Bosne i Hercegovine, a za koje je rekao da predstavljaju najskuplje i najteže dionice.

– Slijedeća važna komunikacija koju želimo je povezivanje Sarajeva i Beograda. Za to su pokazali interesovanje drugi investitori, ali ne i EBRD. Srbija ide brže od nas, ali mislim da ćemo i mi naše izvore finansiranja tog projekta uspješno okončati – istakao je Tegeltija.

Foto: RTRS
Foto: RTRS

Kako je naveo, povezivanje Crne Gore i BiH na poziciji Šćepan Polje-Foča, jedna je od dionica autoputa koji treba da poveže Sarajevo sa Tiranom i taj projekat je EBRD iskazao spremnost da finansira.

On je pomenuo i obilaznicu oko Banjaluke koja ima strateški značaj i predstavlja dio autoputa Gradiška – srednja Dalmacija.

Kazao je da sve željezničke pruge podležu modernizaciji, te da je za unapređenje željezničkog saobraćaja važna dionica Zagreb – srednja Dalmacija, preko Bosne i Hercegovine.

Foto: RTRS
Foto: RTRS

Kada je riječ o energetici, kazao je da su potencijali graničnih rijeka do sada neiskorišćeni.

Sa Srbijom su, napominje, potpisani sporazumi oko zajedničkog iskorišćavanja energetskih potencijala rijeke Drine.

– Najvažniji su nam obnovljivi izvori energije, ali BiH ulaže i u termoelektrane – rekao je Tegeltija.

Foto: RTRS
Foto: RTRS

Takođe, kaže Tegeltija, pitanje razmjere šteta i upravljanje štetama na rijekama od vremenskih nepogoda jedno je od ključnih pitanja u sve tri države, Hrvatskoj, BiH i Srbiji.

– Ti projekti jesu skupi i zahtjevni, ali moramo zajedno ući. Postoji potpuna saglasnost o važnosti i spremnosti tih projekata, potrebni su izvori finansiranja – rekao je on.

Foto: RTRS
Foto: RTRS

On se predsjedniku EBRD zahvalio na, kako je naveo, kontinuiranoj podršci Bosni i Hercegovini, istakavši da je EBRD imao najviše povjerenja u BiH od svih globalnih međunarodnih institucija.

POSTAVI ODGOVOR

Komentar
Ime